tisdag 3 februari 2009

Modiga A


I fredags ville stora A ta hål i öronen trots att hon tidigare har sagt att hon ALDRIG tänker göra det. Men hon ändrade sig i torsdag och höll på att tjata hål i mina öron för att vi skulle åka och få det fixat.
Sagt och gjort, efter skolan i fredags så åkte vi till centrum tillsammans med kompisen J.
A fick välja vilka örhängen hon skulle ha och hittade ett par med röda stenar. Då ville J titta också och efter en stunda höll han upp ett par med blå stenar och sa lite nonchalant: "Jag tycker att de här var snygga." Då slänger A sina röda tillbaka i burken och säger: "OK, då tar jag de istället! "
Som tur var så kunde de två båda hålen samtidigt (annrs hade det nog bara blivit 1 hål) för A såg enormt förvånad ut men sa inte ett ljud!
När vi gick ut så sa tjejen på salongen: "tänk nu på att du inte får byta örhängen på 6 hela veckor."
När A vaknade på lördagen frågade hon hur lång tid det var kvar tills hon fick nya örhängen. "6 veckor", svarade jag. A tittade på mig med misstoget ansikte: "Men jag gjorde det ju igår och då var det ju 6 veckor"
Det kommer att bli långa veckor framöver!

1 kommentar:

malkan sa...

Stora tjejen!! Om dina 6 veckors väntan kommer att bli lika tjatiga som mina, när Yasmina tog sina hål i sina öron så blir det ganska lååånga veckor som sagt! Tyvärr kunde inte hon ha sina kvar änns så länge... Kram på dig!